Installationsret

INSTALLATIONSRET

Når du lejer en almen bolig, har du altid ret til at foretage almindelige installationer i din bolig, men først skal du søge om tilladelse.
Installationer kan være komfur, ovn/kogeplade, opvaskemaskine, køleskab, kølefryseskab, fryser, emhætte, vaskemaskine, tørretumbler og ladestander til el-bil.

Klik her for at hente ansøgningsblanket til installationsretten (udfyldes og underskrives med Mit-Id)

Klik her for at hente ansøgningsblanket til installationsretten (PDF). (udskrives, udfyldes, underskrives og sendes til Hobro Boligforening.

OVERDRAGELSE AF INDBO SOM ER INSTALLERET MED OVENNÆVNTE INSTALLATIONSRET.

Hvis du har brugt ovennævnte installationsret og fraflytter din bolig, har du mulighed for at overdrage dine installationer til den nye lejer, hvis I laver en skriftlig aftale om det.
Aftalen skal underskrives af både dig (fraflytter) og den nye lejer.

Klik her for at hente overdragelsesblanket (kun til indbo installeret med installationsretten).
Blanketten udfyldes af fraflytter (Vigtigt: du skal bruge ny lejers mailadresse, som dermed automatisk får blanketten). Blanketten underskrives af begge parter med Mit-id (senest 5 dage før synet) og der medbringes en kopi til fraflytningssynet.

Klik her for at hente overdragelsesblanket (kun til indbo installeret med installationsretten) PDF.
Blanketten udfyldes og underskrives af både fraflytter og indflytter. Herefter sendes blanketten til Hobro Boligforening senest 5 dage før fraflytningssynet og der skal medbringes en kopi til fraflytningssynet.