Venteliste til anden bolig

Bor du i én af Boligforeningens afdelinger og ønsker, at komme på venteliste til en anden bolig i enten samme eller en anden afdeling i Boligforeningen, kan du komme på ”oprykningslisten”.

Der findes 2 oprykningslister:

1. Oprykningslisten til boliger i samme afdeling:
På denne oprykningsliste står ansøgere, som allerede bor i den afdeling, som den opsagte bolig ligger i. Disse ansøgere står øverst på ventelisten i rækkefølge, bestemt ud fra deres indmeldelsesdato.

2. Oprykningslisten til boliger i alle Hobro Boligforenings afdelinger
Den næste oprykningsliste er for ansøgere, der allerede bor i én af boligforeningens afdelinger, men som nu gerne vil have en bolig i en anden afdeling.
Efter disse 2 oprykningslister, kommer alle de andre ansøgere, som ikke bor hos os i forvejen.

OBS: I 2019 vedtog regeringen en ændring af "Bekendtgørelsen om udlejning af almene boliger m.v." hvilket betyder, at kun hver anden bolig i hver afdeling kan udlejes med fortrinsret for personer på oprykningslisten.